Installatieweekend Gidsen 2017

Vrijdag avond begon het installatieweekend met de film samen met de young-scouts en verkenners als bedankje voor het lopen van de scoutwalk.
Het was dit jaar een enge film wat goed aansloot op de spooktocht wat we samen met de verkenners in de bossen zijn gaan lopen.
O.a. de explorers waren griezelig geschminkt en verkleed als spook.
Wat was dit een enge tocht!
De gidsen liepen uit angst op een hard tempo zodat ze weer snel terug zouden zijn in de blokhut!
Bij terugkomst in de blokhut hebben we nog het spel weerwolven gedaan en daarna was het bedtijd.

Zaterdag begon de dag met het spel jachtseizoen.
Iedere patrouille kreeg een kistje mee met een ”zendertje” er in.
Ze moesten weglopen en de leiding moest de patrouilles te pakken zien te krijgen.
Iedere 10 minuten kreeg de leiding de locatie door middels het zendertje.
Één patrouille heeft van de leiding gewonnen, de andere patrouille was iets makkelijker te vangen.
Hierna zijn we begonnen met de voorbereidingen voor een high-tent.
Wat is dat?
Eigenlijk heel simpel: een high-tea maar dan in een tent :)
Als deze high-tent goed slaagde konden ze hier een insigne mee verdienen.
De gidsen hebben zelf recepten bedacht en een boodschappenlijst gemaakt terwijl de leiding een tent aan het maken was.
Na de controle van het boodschappenlijstje zijn de gidsen boodschappen gaan doen.
Daarna werd er hard gekookt in de blokhut.
De high-tent was gezellig en alle hapjes waren zeer goed gelukt!
S’avonds hadden we een karaoke avond en de ingekochte chips was niet meer nodig, want we zaten nog vol van de high-tent.
Toen de dames uitgezongen waren was het tijd om naar bed te gaan.

Zondag ochtend moest alles weer opgeruimd worden.
Daarna kon de voorbereiding op de installatie van Babet beginnen.
Ze moest allerlei opdrachten uitvoeren en als dit niet goedgekeurd werd door de gidsenjury moest ze een proef doen.
Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat Babet de test heeft doorstaan en geinstalleerd mocht worden tot échte gidsenleiding!
Ook hebben alle gidsen de kook insigne verdiend.
Onze voorzitter Erik de Bie verrichtte de installatie en het uitreiken van de insignes.

Het was een super leuk weekend!