De Corona crisis gaat onverminderd door in Nederland

We hebben binnen Scouting Boekel al heel mooie initiatieven gezien om de afgelopen weken toch met Scouting bezig te blijven. Geweldig om te zien.
Gisteren zijn er nieuwe richtlijnen t.a.v. Corona bekend gemaakt door de regering. Deze zijn vandaag door Scouting Nederland vertaald naar de situatie voor Scouting groepen.

Daarmee kunnen we met z’n allen weer voorzichtig proberen op te starten, maar natuurlijk binnen de grenzen die gesteld zijn.
De richtlijnen van Scouting Nederland gaan we volledig volgen en gaan direct na de mei vakantie in, dus met ingang van de speltak bijeenkomsten vanaf 11 mei.

De 5 belangrijkste punten zijn:

• Opkomsten voor jeugdleden tot 18 jaar (bevers t/m explorers) kunnen weer plaatsvinden als ze in de buitenlucht zijn georganiseerd.
  • Leiding van alle speltakken én jeugdleden in scouts- en explorerleeftijd houden 1,5 meter afstand.
  • Geen fysieke bijeenkomsten en activiteiten voor leden en vrijwilligers van 18 jaar en ouder.
  • Geen overnachtingen, groeps- en regioactiviteiten en evenementen.
  • Heb je verkoudheidsklachten? Blijf dan thuis en ziek uit.

Voor de zomerkampen geldt dat uiterlijk 1 juni het besluit van Scouting Nederland volgt over eventuele doorgang van de zomerkampen.