Gidsen installatieweekend 2014

Installatieweekend Gidsen Scouting Boekel 21-23 november 2014

In het weekend van 21-23 november hadden de gidsen hun installatieweekend! Op vrijdagavond werd gestart met een panieksurprise. Er werden lootjes getrokken en iedere gids pakte een cadeautje in en knutselde in een korte tijd iets in elkaar. Bij de openhaard werden de cadeautjes met een dobbelspel uitgepakt en ten slotte werd de avond afgesloten met een spannend potje Weerwolven van Wakkerdam.
Op zaterdagochtend werd een bezoek gebracht aan het Muzieum in Nijmegen: in de donkere kelders van de stadsschouwburg zijn een appartement, parkje, supermarkt, winkelstraat en café nagebouwd. Onder leiding van een blinde gids werd ervaren hoe het is om blind te zijn. Zeer indrukwekkende ervaring voor de gidsen!
’s Middag werd een beschrijvende tocht door Uden gelopen. De gidsen kregen dertig foto’s mee die de leiding van te voren van allerlei details langs de route gemaakt had. De opdracht was om onderweg de foto’s in de juiste volgorde te leggen.
Voordat aan de tocht werd begonnen werd eerst in het park bij een lekker herfstzonnetje een broodje knakworst gegeten en een kop warme chocomel gedronken.
Terug in de blokhut gingen de gidsen aan de slag met het avondeten: pizza’s bakken in de openhaard! Eerst deeg kneden, groenten, ananas, salami en ham snijden en je eigen pizza (dik) beleggen. Na de afwas werd op groot scherm een film gekeken en daarmee de zaterdag afgesloten.
Op zondagochtend werden twee nieuwe gidsen geïnstalleerd. Met het beantwoorden en volbrengen van enkele pittige vragen en opdrachten lieten de nieuwe gidsen zien helemaal klaar te zijn voor de installatie. Ze kregen beiden een gidsenscoutfit met bijbehorende insignes en horen nu echt bij de gidsen!