Het nieuwe Scoutingseizoen gaat beginnen

Zondag 12 september opent Scouting Boekel het nieuwe Scoutingseizoen. We beginnen om 15.00 uur met een gezamenlijk spel met alle jeugdleden. Voor sommige leden is het daarna tijd om afscheid te nemen van de huidige groep en over te vliegen naar de volgende groep. De leiding is al de hele week in touw om een spectaculair overvliegtoestel te bouwen. Om 16.00 uur starten we met het overvliegen en zal de eerste Bever het nieuwe avontuur tegemoet gaan. Komt dat zien bij blokhut D’n Perekker!

Scouting Boekel 75 jaar
Het nieuwe seizoen wordt een speciaal seizoen, want Scouting Boekel bestaat 75 jaar! Het hele seizoen zal in het teken staan van dit jubileum. Naast de gebruikelijke evenementen als de ScoutWalk (17 oktober) en de potgrondactie (19 maart), organiseren we in juni een reünie voor oud-vrijwilligers. Houd hiervoor Weekblad Boekel-Venhorst, deze website en social media in de gaten! We sluiten het jubileumseizoen af met een gezamenlijk kamp voor alle jeugdleden en vrijwilligers in de eerste week van de zomervakantie.

Scouting Boekel is voor iedereen! Kom je meedoen in September?
Lijkt jou het ook leuk om iedere week een nieuw avontuur aan te gaan? Bij Scouting Boekel spelen we leuke spellen in de bossen, stoken we een kampvuurtje, maken we pizza’s in eigen oven, bouwen we vlotten en meer! Ga je mee met ons op avontuur? In september is iedereen welkom om drie keer gratis mee te doen. Vooraf aanmelden is niet nodig, maar meld je wel even op de aanvangstijd bij de leiding van de groep. Kijk hieronder wanneer jouw leeftijdgenootjes bij elkaar komen. Laat je beste kleding in de kast hangen en trek iets makkelijks aan. Tot dan!

Laat jij je uitdagen als leiding?
Vanaf 16 jaar mag je al leiding worden bij de Bevers en Welpen en vanaf 18 jaar bij de overige speltakken. Verzin iedere week een nieuw avontuur en ga dit samen met jeugdleden beleven. Kom vrijblijvend een keer bij een club meedoen om te ervaren hoe leuk het is.

Speltakken en tijden
Bevers: kinderen van 4 t/m 7 jaar (groep 1 t/m 3); zaterdag van 09.00-11.00 uur
Welpen: kinderen van 7 t/m 10 jaar (groep 4 t/m 6); zaterdag van 09.00-11.00 uur of van 13.30-15.30 uur
Young Scouts (eerste clubbijeenkomst op 22 september): kinderen van 10 t/m 11 jaar (groep 7): woensdag van 18.45-20.45 uur