Hike Verkenners en Gidsen 2019

Op 13 en 14 april liepen de Gidsen en Verkenners de Maaslandhike, een flinke wandeltocht op de grens van Brabant en Limburg ter hoogte van Boxmeer.

Met behulp van allerlei routetechnieken moesten onze leden de weg naar de posten vinden.
Een voorbeeld van zo’n routetechniek is de kralentocht: Gele kraal? Linksaf. En bij de volgende situatie even opletten, want daarna komt er een oranje kraal.
Bij de posten werd even gepauzeerd en een spelletje gespeeld, waarvan de punten meespelen in een onderlinge competitie.

Halverwege de route kwamen de scouts aan bij de bivak waar ze hun eigen gemaakte frietbuiltentjes opzetten en hun avondeten op het kampvuur maakten.
Na een gezamenlijk spel verdwenen de meeste scouts al gauw in hun tent.
Zo’n dag is namelijk niet niks! De volgende ochtend vervolgde de Gidsen en Verkenners de tocht, over de pond bij Afferden.
Gelukkig was iedereen weer fris en fruitig (toch?)
Met groot enthousiasme werd de laatste post behaald, waar nog even een vlotvaartochtje over het water te wachten stond.
Daarna was de échte eindstreep behaald!

Op de uitslag van de competitie moet nog even gewacht worden, die wordt bekend gemaakt op het zomerkamp.
In de tussentijd heeft gelukkig iedereen genoeg tijd om weer bij te slapen van dit uitdagende weekend.