Hike Young Scouts in de Maashorst

In het weekend van 13 en 14 april was er veel activiteit bij Scouting Boekel.
Veel kinderen uit groep 1, 2 en 3 hebben kennis gemaakt met Scouting en hebben meegedaan met Sjors Sportief en een kijkje genomen bij de Bevers. Deze zaterdag zijn ze met zijn allen naar de bossen gegaan en hebben ze daar het brievenbusspel en crazy88 gespeeld.
Eerder is er al bericht over de hike van de gidsen en welpen. Maar ook de Young Scouts hadden dit weekend hike.

Voor de leden van de Young Scouts is het de eerste keer dat ze op hike gaan. De Young Scouts is een unieke leeftijdsgroep binnen Scouting Boekel en special voor jongens en meiden uit groep 7.
In het jaar bij de Young Scouts doen de jeugdleden veel nieuwe ervaringen op, tochttechnieken leren, voor het eerst op hike, voor het eerst op kamp in kleinere tenten. Dit alles natuurlijk onder begeleiding van de leiding.
De hike van de Young Scouts ging over de Maashorst. In twee groepen werd de route afgelegd en de opdrachten onderweg vervuld. Bij aankomst op de overnachtingslocatie werden de landbouwzeilen tevoorschijn getoverd, hier kun je mooi in persoonstentje van maken waar je tijdens de bivak goed in kunt slapen. De leiding had ondertussen de voorbereidingen voor het avondeten getroffen: een kampvuurtje werd gestookt en voor iedereen was er een blik waar alle ingrediënten voor een lekkere macaroni in gingen. Beetje water erbij, aluminium folie als deksel en dan gaar laten worden door de hitte van het kampvuur.
Wat een avontuur! Een hele dag wandelen, eten van het kampvuur en dan nog slapen in je eigen bivaktent. Niemand pakt deze ervaring meer af van de Young Scouts.