Informatie kamp Young Scouts 2016

het kamp is bijna zover, zomerkamp 2016.
Dit betekent dat de voorbereidingen weer in volle gang zijn.
Het kampterrein ligt in ????? in de bossen.
Wij staan op kampterrein genaamd Dennenbos.

Dit houdt in dat er nog andere scoutinggroepen op dit kampterrein aanwezig zijn.
Op de website van St Walrick: http://www.stwalrick.nl (onder het kopje kampeerinformatie), kun je zien waar het kampterrein van de Young scouts ligt.
In de bijlage van dit bericht staat de plattegrond van het terrein.

De leiding gaat gezamenlijk met de Young Scouts naar het kampterrein fietsen.
Tijdens het kamp zelf zal de fiets ook regelmatig als vervoersmiddel worden gebruikt.
Bij elkaar zijn dat behoorlijk wat kilometers, dus zorg voor een goede fiets.

Tijden en data

Woensdag 13 juli fietsenkeuring in de blokhut
Zorg ervoor dat de fiets wordt meegenomen die op kamp mee gaat. Tussen 18.45 en 19.15 uur verwachten wij de Young Scouts met hun fiets bij de blokhut. Er wordt gecontroleerd op de volgende punten: goede remmen, werkende fietsbel en verlichting, goede banden en of de fiets ketting goed gespannen en evt. gesmeerd is. Zorg er vooraf voor dat deze punten in orde zijn, zodat er op kamp een goede fiets mee gaat. Verder is er geen club op deze avond. Dus na de keuring mogen de kinderen weer naar huis. Eventuele bijzonderheden of vragen vanuit de ouders kunnen dan besproken worden.

Zaterdag 23 juli spullen inleveren
Om 10.00 uur spullen inleveren in de blokhut
– bagage (benodigdheden staan verderop)
– reservesleutel van je fiets. In een envelop met naam erop.
– eventueel je zakmes met je naam erop.

Zondag 24 juli vertrek kampterrein
Om 11.30 uur verzamelen op de parkeerplaats bij Van Doren Engineers vlonder 3. Leiding is ook vanaf 11.30 aanwezig!
Vanaf hier zullen we met de fiets vertrekken naar Overasselt.
Belangrijk om niet te vergeten voor de fietstocht:
– Stevige goede rugzak (ook voor uitstapjes etc.)
– Regenpak
– Een lunchpakket (en je bidon gevuld met drinken).
– Uniform moet aan tijdens de fietstocht.
Toilet spullen die je zaterdag avond nog nodig hebt kun je zondag op de fiets meenemen.

Woensdag 27 juli bezoek avond
Bezoek avond van 19.15 uur tot 20.45 uur

Ouders, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s zijn welkom om een kijkje te komen nemen op het kampterrein en te zien hoe het er aan toe gaat. Om tussen 19.00 en 19.15 uur verwachten wij de ouders die het leuk vinden om langs te komen op het kampterrein bij het sint walrick restaurant.

Omdat er deze avond (vaak) meerdere ouderavonden zijn worden jullie vanuit de organisatie van Sint Walrick naar een andere parkeerplaats geleid. Hier kan gebruik van gemaakt worden. Maar houdt er dan rekening mee dat er nog een flink stuk gewandeld moet worden tot aan het kampterrein. (+/- 15 minuten) Mochten jullie dit niet willen dan raden wij aan de auto bij het Sint Walrick café/ restaurant (aan het begin van de straat) in de berm of op de parkeerplaats te parkeren.

Enkele leiding zal vanaf 19.00 uur bij het Sint Walrick café/ restaurant (st walricksweg 5) jullie ontvangen om daarna gezamenlijk om 19.15 uur naar het terrein te wandelen.

Zaterdag 30 juli naar huis
10.30 uur aankomst in Boekel.

De fietsen en bagage van de kinderen worden met een aanhanger terug naar Boekel gebracht naar de blokhut. Wij verwachten de ouders om 10.30 uur op de parkeerplaats bij de blokhut. Er bestaat een kans dat er nog huurders in de blokhut zitten. Er zal een korte gezamenlijke afsluiting plaats vinden. Hierna kunnen de ingeleverde reservesleutels, zakmessen, medicatie, bagage, fiets ed. bij de leiding worden opgehaald.

PlattegrondZYS.pdf
OuderboekZYS.pdf