Leidingweekend 2015

De scoutingvrije meivakantie werd door een deel van de kaderleden weer gebruikt voor het jaarlijkse leidingweekend! Deze keer werden de tenten opgezet op een kampeerterrein van Scouting Overloon. Toen de tenten eenmaal stonden, was het tijd om de bijbehorende kampvuurkuil tot in de kleine uurtjes optimaal te gebruiken. Helaas zonder frikadel, want die lagen nog in Boekel in de vriezer…

Gedurende het hele weekend werden allerlei kleine en grote activiteiten gedaan: van het hoepelfilespel tot het letterharnasspel. Op zaterdagochtend werd al snel duidelijk waarom de trailer helemaal vol lag met pionierhout, touw en banden… Elk groepje moest zo snel mogelijk met beperkte materialen een vlotje in elkaar knopen. Daarmee kon aan de overkant van de nabij gelegen vijver raadsels voor het vervolg van de opdracht opgehaald worden. Op een paar natte voeten na lukte het elke groepje droog weer voet aan wal te zetten.

Na de lunch (buiten in een heerlijk zonnetje!) leidden scoutingraadsels en een cryptische omschrijving de groepen door de beboste omgeving van Overloon. Het lastigste obstakel tijdens het tochtje was de A73: waar ga je veilig onder of over de snelweg zonder veel extra kilometers af te leggen?

Eenmaal terug op het kampterrein had de shoarma z’n weg naar de skottelbraai gevonden en werden de hongerige magen weer gevuld. Het bleef gelukkig bij het enkele regenbuitje dat tijdens het avondeten viel, zodat het weekend bij het kampvuur kon worden afgesloten.

De leiding van Scouting Boekel is nu helemaal klaar voor de laatste weken van dit scoutingseizoen en de zomerkampen!