Leidingweekend 9, 10 en 11 mei 2014

De scoutingvrije meivakantie werd door een deel van de leiding, bestuur en commissies van Scouting Boekel aangegrepen om het tweejaarlijkse leidingweekend te houden! Een groepskampeerterrein achter Landhorst van Staatsbosbeheer was de locatie van deze editie. De weersvooruitzichten waren niet al te best, maar scoutingleiding is het natuurlijk aan de stand verplicht toch in tenten te overnachten. In een recordtijd werden dan ook de tenten opgezet, waarschijnlijk waren de eerste van vele regendruppels daarop van grote invloed.

Het organiserend duo had echt werk gemaakt van het programma, dat strikt geheim was gebleven: dat was voor een enkeling toch even wennen. Naast slap ouwehoeren en flauwe klets werden verspreid over het weekend, tussen de regenbuitjes door, in vier groepen allerlei opdrachten gedaan: van een krantenpapierscheurspel tot het bouwen van een katapult. De klap op de vuurpijl was de cryptische zaterdagmiddagteampuzzel, waarvan de oplossing naar een locatie in de nabij gelegen bossen leidde. Een goede oplossing had de kortste route tot gevolg, een foute uiteraard de langste. De kaart die werd meegegeven, bevatte een minimum aan details en dat leverde een aantal groepen toch problemen op. Maar natuurlijk lukte het iedereen uiteindelijk de koffiepost te vinden, waar, heel toepasselijk met het regenweer, een waterspel klaarstond.

De shoarma op de skottelbraai verdreef de gebruikelijke geur boven Landhorst en lokte iedereen weer snel terug naar het kampterrein. Na de wandeling van twee uur ging de inmiddels bekende scoutingmelange er wel in. Tijdens het eten trok de lucht open, kon er hout worden gesprokkeld en stond niets een tweede avond bij het kampvuur meer in de weg. De gespreksstof van die avond is helaas te complex om in dit verslagje te herhalen. Het advies: volgende keer er zelf bij zijn!

Geslaagd weekend, zeer goed georganiseerd en iedereen is nu klaar voor de laatste weken van dit scoutingseizoen en de zomerkampen in juli!