Scout van de maand december 2016

Hoi, wij zijn Stijn (9 jaar) en Tijn (10 jaar) en hangen er wel prima bij.

Half november hebben wij ons installatieweekend gehad en 2 nachten in de Perekker geslapen.
We hebben vrijdagavond het spel ‘de rode diamant’ in de bossen gespeeld.
Zaterdagochtend zijn we gaan zwemmen in Schijndel en zaterdagmiddag hebben we een flinke tocht in het buitengebied gewandeld.
Nadat we op zaterdagavond de blokhut goed op stelten hadden gezet met  ‘de blokhut scouting quiz’  en  ‘het sluipspel’, mochten wij onze schoen bij de houtkachel zetten.
De volgende ochtend waren onze schoenen verdwenen.
Er lag een briefje van Sint en Piet dat zij onze schoenen hadden verstopt.
Uiteindelijk vonden wij onze schoenen terug in de oven, die gelukkig uit stond.

Omdat dit weekend tevens ons installatie weekend was, kon nu het officiele gedeelte beginnen.
Veel ouders, verzorgers, broertjes en zusjes waren komen kijken hoe wij onze Wet en Belofte hebben afgelegd waarna we officieel geïnstalleerd zijn tot Young Scouts
Het was een super leuk weekend!

Lijkt het jouw ook leuk om op woensdagavond net zo’n leuke dingen te doen als op ons weekend en andere avonturen te beleven?|
Zit je in groep 7 of ben je 10 of 11 jaar en heb je zin en tijd op om op woensdagavond van 18.45 uur – 20.45 uur mee te doen met de Young Scouts?
Meld je dan aan bij een van onze leiding via ysboekel@gmail.com om een keer te komen kijken.