Scout van de maand juni

De verkenners van Scouting Boekel hebben weer een leuke activiteit gehad! Tijdens de wekelijkse club op vrijdagavond hebben ze eten op het kampvuur bereid. Hiervoor waren de verkenners opgedeeld in twee groepjes. Het ene groepje ging in het bos op zoek naar het juiste stookhout. Het andere groepje maakte een piramide van hout om het kampvuur makkelijk aan te kunnen steken. Toen het vuur de juiste temperatuur had bereikt, kon het bakken beginnen. De kinderen hadden stokken gezocht om deeg omheen te wikkelen. Hiermee werden broodjes gebakken. Ondertussen was de leiding begonnen met frikadellen te bakken op een rooster op het vuur. Toen het allemaal klaar was konden de verkenners samen met de leiding de broodjes frikandel eten. Het smaakte heel lekker en iedereen had er van genoten!