ScoutWalk 2020 Afgelast

Scoutwalk afgelast
In overleg met de Gemeente Boekel en Scouting Nederland hebben we helaas moeten besluiten de scoutwalk voor dit jaar af te gelasten.
Hopelijk mogen we volgend jaar weer op uw deelname en sponsoring rekenen!

Op zondag 11 oktober aanstaande wordt door Scouting Boekel voor de 44e keer de ScoutWalk georganiseerd.
De ScoutWalk is een herfstwandeling van 25 kilometer door de omgeving van Boekel, die drukke wegen zoveel mogelijk mijdt.
Ieder jaar nemen zo’n 300 wandelaars deel aan de ScoutWalk.
Ook u bent van harte welkom om de ScoutWalk te wandelen en te genieten van de mooiste plekjes in en rondom Boekel.
Er kan gestart worden tussen 9.30 en 10.30 uur in blokhut D’n Perekker aan de Mezenlaan 20 te Boekel.
Het inschrijfgeld bedraagt 4,50 euro, alle versnaperingen onderweg zijn daarbij inbegrepen.
De ScoutWalk bevat tien stempelposten; finishen in de blokhut is mogelijk tot 17.00 uur.

In verband met de corona-richtlijnen is het dit jaar helaas niet mogelijk een bezemwagen te laten rijden.
Wandelaars die minder dan 25 kilometer willen wandelen, zullen zelf voor een alternatief moeten zorgen.
We rekenen op uw begrip.

Ook de jeugdleden van Scouting Boekel zullen deelnemen aan de ScoutWalk en de nodige kilometers bij elkaar wandelen.
Hiervoor gaan ze komende weken langs de deuren in Boekel en Venhorst op zoek naar sponsors.
U kunt ze per gewandelde kilometer of met een vast bedrag sponsoren.
In de week na de ScoutWalk komen de leden het bij elkaar gewandelde bedrag bij u ophalen.
Met uw sponsoring steunt u Scouting Boekel, uw bijdrage zal onder andere gebruikt worden voor extra activiteiten en de aanschaf van nieuwe spelmaterialen, tenten, pionierhout en touw.

De sponsorkaarten worden vanaf 21 september aan de leden uitgedeeld.
Op de achterzijde staat meer uitleg over het invullen van de sponsorkaart.
Na de ScoutWalk gaan de leden het geld ophalen bij de sponsors en leveren het opgehaalde bedrag in de inleverenvelop in bij de leiding tijdens de eerste of tweede speltakbijeenkomst.
We doen een beroep op ouder(s)/verzorger(s) om toe te zien dat het opgehaalde bedrag overeenkomt met de bedragen op de sponsorkaarten.
Tijdens de filmmiddag voor bevers en welpen  op zaterdag 7 november, van 13.30 tot 15.30 uur en de filmavond voor young-scouts, gidsen, verkenners en explorers op vrijdag 6 november van 19.00 tot 21.00 uur, is de prijsuitreiking van de ScoutWalk.
Voor de leden met de hoogst opgehaalde sponsorbedragen zijn er leuke prijzen en het speltak dat gemiddeld het meeste heeft opgehaald wint de speltaksnoepzak.

Leden kunnen zich alleen met geldige reden afmelden voor de scoutwalk, dat kan bij de eigen speltakleiding. Ook met vragen kunnen leden bij hen terecht.

Alvast bedankt voor uw medewerking en graag tot ziens op zondag 11 oktober!
Info: Teun van de Hei, 06 13462228.