ScoutWalk 2021

Op zondag 17 oktober aanstaande wordt door Scouting Boekel voor de 44e keer de scoutwalk georganiseerd. De scoutwalk is een herfstwandeling van 25 kilometer door de omgeving van Boekel, die drukke wegen zoveel mogelijk mijdt. Ieder jaar nemen zo’n 250 wandelaars deel aan de scoutwalk. Ook u bent van harte welkom om de scoutwalk te wandelen en te genieten van de mooiste plekjes in en rondom Boekel. Er kan gestart worden tussen 9.30 en 10.30 uur in blokhut D’n Perekker aan de Mezenlaan 20 te Boekel. Het inschrijfgeld bedraagt 4,50 euro, alle versnaperingen onderweg zijn daarbij inbegrepen. De scoutwalk bevat tien stempelposten. In noodgevallen is het mogelijk om op post 4 (10 kilometer) of post 6 (15 kilometer) te stoppen, u wordt dan terug naar de blokhut gebracht. Finishen in de blokhut is mogelijk tot 17.00 uur.

Ook de jeugdleden van Scouting Boekel zullen deelnemen aan de scoutwalk en de nodige kilometers bij elkaar wandelen. Hiervoor gaan ze komende weken langs de deuren in Boekel en Venhorst op zoek naar sponsors. U kunt ze per gewandelde kilometer of met een vast bedrag sponsoren. In de week na de scoutwalk komen de leden het bij elkaar gewandelde bedrag bij u ophalen. Met uw sponsoring steunt u Scouting Boekel, uw bijdrage zal onder andere gebruikt worden voor extra activiteiten en de aanschaf van nieuwe spelmaterialen, tenten, pionierhout en touw.

De sponsorkaarten worden vanaf 1 oktober aan de leden uitgedeeld. Op de achterzijde staat meer uitleg over het invullen van de sponsorkaart. Na de scoutwalk gaan de leden het geld ophalen bij de sponsors en leveren het opgehaalde bedrag in de inleverenvelop in bij de leiding tijdens de eerste of tweede speltakbijeenkomst. We doen een beroep op ouder(s)/verzorger(s) om toe te zien dat het opgehaalde bedrag overeenkomt met de bedragen op de sponsorkaarten. Tijdens de filmmiddag voor bevers en welpen (zaterdag 13 november, van 14.00 tot 16.00 uur) en de filmavond voor young-scouts, gidsen, verkenners en explorers (vrijdag 12 november van 19.30 tot 21.30 uur), is de prijsuitreiking van de scoutwalk. Voor de leden met de hoogst opgehaalde sponsorbedragen zijn er leuke prijzen en het speltak dat gemiddeld het meeste heeft opgehaald wint de speltaksnoepzak.

We verwachten dat alle leden van Scouting Boekel meelopen met de scoutwalk. Bevers lopen in principe 10 km, overige leden 25 km. Leden die niet kunnen, dienen zich af te melden bij de eigen speltakleiding. Ook met vragen kunnen leden bij hen terecht.

Alvast bedankt voor uw medewerking en graag tot ziens op zondag 17 oktober!
Info: Teun van de Hei, 06 13462228.