ScoutWalk 2023

Op zondag 8 oktober werd door Scouting Boekel de 46e Scoutwalk georganiseerd. Ongeveer 200 wandelaars en jeugdleden namen deel aan deze herfstwandeling van 25 kilometer. Dit jaar liep de route via het Hurkske richting Beek en Donk en vervolgens door het buitengebied van Gemert, langs het Gemertse kasteel en via de Handelse bossen terug naar de blokhut in Boekel. Onze stamgroep had in alle vroegte een brug gepionierd, waarmee de wandelaars De Aa overstaken. Onderweg werd voor koffie, soep, komkommer, snoeptomaatjes en een marsje gezorgd.

Onze jeugdleden hebben weer een grootse prestatie geleverd door sponsoren te zoeken en veel kilometers te lopen. Om de leden te bedanken voor hun inzet tijdens de Scoutwalk 2023, hadden we ook dit jaar weer een filmavond en –middag. In de pauze van de film werden de prijzen uitgereikt aan de leden die de hoogste bedragen bij elkaar hadden gesponsord. Grote winnaar was Janna Bekkers van de young-scouts, ze wandelde maar liefst 115 euro bij elkaar! De young-scouts wonnen opnieuw de snoepzak voor het speltak met het meeste sponsorgeld, per lid haalden ze ruim 50 euro op! Na afloop van de film kregen alle leden nog een leuk aandenken aan de Scoutwalk. Iedereen nogmaals bedankt voor het geweldige resultaat!

Scouting Boekel bedankt alle wandelaars, leden, ouders en sponsors. Daarnaast dank aan Tielemans Groentekwekerij, vrijwilligers en bedrijven en personen die hun materieel en/of diensten geheel belangeloos ter beschikking hebben gesteld. Dankzij uw en hun medewerking was de 46e Scoutwalk een succes! Graag tot volgend jaar op zondag 13 oktober 2024!