September kijkmaand

Kom jij meedoen in september?
Lijkt jou het leuk om iedere week een nieuw avontuur aan te gaan? Bij Scouting Boekel spelen we leuke spellen in de bossen, stoken we een gezellig kampvuurtje en maken we pizza’s in eigen oven, bouwen we vlotten, en meer! In de maand september mag je gratis met ons meedoen. Je hoeft je niet aan te melden, kom naar blokhut d’n Perekker op de Mezenlaan 20. Kijk wel eerst hieronder wanneer jouw leeftijdsgenootjes bij elkaar komen. Laat je beste kleding in de kast hangen en trek iets makkelijks aan. Tot dan!

Bevers (groep 1 t/m 3)
Bij Scouting Boekel heten kinderen uit groep 1 t/m 3 (4 tot 7 jaar) Bevers. Bevers herken je aan hun rode blouse. Iedere zaterdagochtend van 9.00 tot 11.00 uur komen de bevers spelen in het dorp Hotsjietonia en komen daar vele personages tegen zoals Stuiter en Sterre Stroom. Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen, of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis. In en om onze blokhut is genoeg te beleven.

Welpen (groep 4 t/m 6)
Bij Scouting Boekel heten kinderen uit groep 4 t/m 6 (7 tot 10 jaar) Welpen. Welpen herken je aan hun groene blouse. Ben jij in voor iedere week een leuk avontuur? Dat kan! Ga je mee lekker koken, iets moois pionieren of kampvuur stoken? Maar we gaan ook ravotten in de bossen, vlotvaren op de vijver en nog veel meer leuke spelletjes doen. Er zijn twee welpengroepen, zaterdagochtend van 9.00 tot 11.00 uur en zaterdagmiddag van 13.30 tot 15.30 uur.

Young Scouts (groep 7)
Scouting Boekel heeft een unieke groep speciaal voor kinderen uit groep 7 (10 – 11 jaar). De Young Scouts herken je aan hun beige blouse. Iedere woensdagavond van 18.45 tot 20.45 uur zijn ze in en rondom de blokhut te vinden. Hier leer je de echte beginselen voor een ware scout, bijv. zelf een vlot bouwen, lopen van leuke tochten, werken met een zakmes, maar natuurlijk ook leuke spellen spelen. Je zult enerzijds onder strikte begeleiding zijn, anderzijds krijg je steeds meer vrijheid en ben je al erg zelfstandig.

Gidsen en Verkenners (groep 8, klas 1 en 2)
Ga jij samen met de Gidsen (meisjes) of Verkenners (jongens) de wereld ontdekken? Zelf een keuken, pionieren, koken op een kampvuurtje, bruggen bouwen, uitdagende tochten lopen of ’s avonds bij het kampvuur weerwolvenspel….je kunt het zo gek niet bedenken of de gidsen en verkenners gaan het avontuur aan. De gidsen en verkenners zijn ook te herkennen aan hun beige blouse. De gidsen (meisjes) komen samen op maandagavond van 18.45 tot 20.45 uur. De verkenners (jongens) komen samen op vrijdagavond van 19.30 tot 21.30 uur.

Aanmelden is niet nodig. Kom naar Blokhut d’n Perekker (Mezenlaan 20) en doe mee!