Successen voor de gidsen in Waalwijk!

Afgelopen zaterdag 30 en zondag 31 mei werd door Scouting AZG uit Waalwijk voor de 49e keer een sportweekend voor gidsen en verkenners georganiseerd. Tijdens dit jaarlijkse weekend strijden ruim 250 kinderen van scoutinggroepen uit heel Brabant om medailles en bekers. Natuurlijk waren ook de Boekelse gidsen daar weer bij!

Zowel op zaterdag als op zondag was er een voetbal-, handbal- of trefbalcompetie, de winnaars van beide dagen speelden uiteindelijk een finale op zondagmiddag. Net als vorig jaar lukte het de gidsen uit Boekel om in de handbalcompetitie van alle tegenstanders te winnen en in de finale te strijden om de wisseltrofee! De handbalfinale tegen de gidsen uit Waalwijk ging ondanks een vroege voorsprong helaas verloren. De tegenstander speelde natuurlijk een thuiswedstrijd, maar is een goede nachtrust voor topsporters niet ook heel belangrijk?

Op zondag namen de gidsen deel aan atletiekonderdelen als hoogspringen en verspringen, maar ook aan sporten als fietscross, kanovaren en boogschieten. Ondanks de slechte weersvoorspellingen bleef het de hele dag nagenoeg droog en dus werden er scherpe tijden genoteerd!

Aan het eind van het weekend werden de prijzen verdeeld. De Boekelse gidsen wisten een zilveren en drie gouden plakken te veroveren! Het nieuwe onderdeel Obstacle Run bleek de gidsen op het lijf geschreven: de twee hoogste treden van het podium werden door Boekelse gidsen beklommen! Van alle groepen bleken de verkenners van de Dr. Akkermansgroep uit Drunen de beste prestaties te hebben behaald. De gidsen uit Boekel hadden een welverdiende derde prijs weten te bemachtigen!

Foto gallerij

Bekijk de hele foto set op Flickr