Trainingsaanbod 2015 -2016

Een van de uitgangspunten van Scouting Nederland en Scouting Boekel is dat:

• Iedere leidinggevende met goed gevolg een basiscursus heeft gevolgd
  • En dat bij elke speltak minstens een leidinggevende met goed gevolg een kamptraining heeft gevold

Ondestaand het trainingsaanbod welke worden georganiseerd door Scouting regio NO – Brabant.

Basiscursus:
In het weekend van zaterdag 7 november, 13.00 uur tot zondag 8 november 17.00 uur. (overnachten kan maar is niet verplicht).
Aangeboden modules:

1. Leeftijdseigene kenmerken
  2. Spelaanbod
  3. Veiligheid
  4. Motivatietechnieken en leiderschapsstijlen
  5. Programmeren

In het weekend van zaterdag 15 januari, 13.00 uur tot zondag 16 januari 17.00 uur. (overnachten kan maar is niet verplicht).
Aangeboden modules:

1. Gespreksvaardigheden
  2. Verantwoordelijkheden en gewenst gedrag
  3. Spel(bege)leiding
  4. Scouting in de samenleving

Wanneer ben je gekwalificeerd leiding?

• Wanneer je alle modules hebt doorlopen
  • Je een korte stage bij een andere scoutinggroep hebt doorlopen of van de praktijkbegeleider een andere aanvullende opdracht hebt gekregen.

Kamptraining:
Deze is voor degene die zijn kampkwalificatie nog niet heeft en daarin geïnteresseerd is,
De datum is nog niet bekend, maar in het voorjaar van 2016 wordt een kampcursus georganiseerd

Opgave:
Indien je geïnteresseerd ben, geef dat even aan bij de praktijkbegeleider (Ron), deze verzorgd ook de inschrijving.
Inschrijven voor een cursus kan vanaf de leeftijd van 17 jaar, en in overleg kunnen we bekijken welke modules je zou moeten volgen.
De inschrijving voor de basiscursus sluit 17 oktober.
Niet te lang wachten dus!!

De kosten bedragen 6,50 per module.
Scouting Boekel vergoed de kosten op voorwaarde dat je binnen een jaar je kwalificatie hebt afgerond.