OBS de Uilenspiegel op bezoek!

Tijdens de ateliers op school mogen kinderen een bezoek brengen aan bijvoorbeeld Scouting Boekel.

21 mei – 4 juni – 11 juni.

De onderbouw kinderen hebben op donderdagmiddag atelier, waarbij ze een aanbod krijgen uit diverse activiteiten. 1,5 uur kan een kind nieuwe ervaringen op doen. De ouders mogen hierbij helpen en Miranda Gijsbers en Bouke van der Krieken (beide ouders en ex-gidsenleiding) wilden graag aan de kinderen laten zien hoe leuk scouting is. De eerste datum konden we in de blokhut terecht en hebben de kinderen in de bossen hout gesprokkeld, om vervolgens zelf met 1 lucifer een kampvuur aan te maken. Vervolgens kwam daar een pan met mais op te staan. En de kinderen hebben later uiteraard de heerlijke nog warme popcorn mogen opeten. Jammie!!

De andere data konden we helaas niet in de blokhut, en zijn we in de takkenhoek op school gebleven om hier palen en takken te knopen, ookwel: pionieren genoemd. Ook hier konden de kinderen hun hartje ophalen, en hadden ze na 1,5 uur een echte kampkeuken gebouwd. Met een doek eroverheen ontstond daar een hut!! Waar vervolgens de hele school dankbaar gebruik van maakte in de pauze. Maar vooral de bouwens van de keuken/hut waren apetrots op hun eigen gemaakte plek.