Verslag kamp Gidsen 2016

Op Zaterdag 23 Juli vertrokken de gidsen en verkenners naar kamp terrein de Blikken voor het jaarlijkse Scouting kamp.
Deze dag stond in het teken van reizen en alles opbouwen.
De gidsen en verkenners hadden dit jaar geluk, de fietsen werden op een aanhanger geladen en ze mochten de auto instappen.
Op Zondag morgen was het tijd voor wat lichamelijke inspanning, de ochtend gymnastiek.
Naar een vijver bij het bos waar lekker gezwommen kon worden.
In de ochtend werd het kampterrein van de gidsen omgetoverd tot een heus festival terrein (het thema voor het kamp van dit jaar).
Waarna ze in de middag tijdens de creatieve middag voor nog meer opvulling konden zorgen, door een hangmat te maken.
’s Avonds werd er nog een rode draadspel gedaan en kon er aangesloten worden na bij het kampvuur.

Op Maandag werd de dag opgevuld met een wandeltocht.
De gidsen werden hierbij door de mooie omgeving van Breda en Oosterhout geloodst.
Waarna ’s avonds weer een rode draadspel op het programma stond: de frikandellen eet wedstrijd.

Dinsdag was de dag van het uitje.
De gidsen mochten op safari in de Beekse Bergen.
Na een hele dag rond gesjouwd te hebben in het park konden de gidsen weer terug naar het kampterrein om de dag af te sluiten bij het kampvuur.

Woensdag was het eindelijk zover ’s avonds zouden de ouders op bezoek komen op het kampterrein.
Maar eerst de ochtendgym en vervolgens op de fiets naar het zwembad in Breda.
Rond 17:00 uur snel terug naar het kampterrein om alles klaar te maken voor een gezellige en drukke bezoek avond.

Na een zeer bewegelijke nacht werd Donderdag morgen begonnen met de ochtendgym die gegeven werd door een gast.
Hierna mochten de gidsen de fiets op voor een fietstocht in de omgeving.
De gidsen vonden het rondje schijnbaar niet groot genoeg en besloten het rondje groter te maken en nog een extra stuk langs de maas te gaan fietsen.
Aan het eind van de dag kon er gelukkig om gelachen worden, maar was het na het koken en opruimen al bijna bed tijd.
Dus weinig tijd om na te kletsen bij het kampvuur.

Op Vrijdag moesten de eerste tenten en attributen al weer worden opgeruimd maar niet voordat de gidsen eerst het grote ruil spel in het centrum van Breda hadden gedaan.
Daarna was het barbecueën geblazen. Lekkere hamburgers en frikandellen eten.
s’ Avonds stond de bonte avond nog op het programma die samen met de verkenners werd gehouden.
Tijdens deze avond werd er ook afscheid genomen van Sam en Fleur die volgend seizoen naar de explorers gaan.

Zaterdag, eindelijk weer terug in Boekel.
Het was een geweldig kamp en we hebben nu al weer zin in het volgend seizoen!!!!

Foto gallerij

Bekijk de hele foto set op Flickr