We mogen op zomerkamp

Het hoge woord is eruit, we mogen op zomerkamp!
Scouting Nederland heeft samen met het Nederlands Jeugdinstituut (NJI) een protocol opgesteld waarmee we veilig op zomerkamp kunnen gaan.
Het protocol wordt onderschreven door de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en is voorgelegd aan het OMT, RIVM en Ministerie van VWS, directie Jeugd.
Dit betekent dat alle jeugdleden t/m 18 jaar op zomerkamp kunnen, met aangepaste maatregelen.

Er zijn twee kampprotocollen: een voor jeugdleden t/m 12 jaar (bevers en welpen) en een  voor jeugdleden van 13 t/m 18 jaar (scouts en explorers).
Leden boven de 18 jaar kunnen ook op zomerkamp, daarvoor is geen protocol omdat hiervoor de algemene richtlijnen van de overheid voor volwassenen gelden die binnen of buiten samen willen komen.

Protocol kinderen t/m 12 jaar
Protocol jeugdleden 13 t/m 18 jaar