Weekend Bevers en Welpen

Bij Scouting Boekel gaan in het voorjaar alle groepen één of meerdere nachtjes buiten de deur logeren, zo ook onze jongste leden, de Bevers en de Welpen.

De Bevers, jongens en meisjes uit groep 1, 2 en 3 bleven begin maart één nachtje in de blokhut slapen samen met hun leiding. Dit jaar was het thema Super Mario. Wie kent Super Mario nou niet? Tijdens het weekend kwamen er zomaar 2 rare figuren uit het Mario universum langs in blokhut D’n Perekker. Zij hebben tijdens het weekend diverse levels moeten voltooien om uiteindelijk de prinses te redden.

Half maart zijn ook onze welpen (jongens en meiden uit groep 4, 5 en 6) een weekend blijven slapen in de blokhut. Een paar jaar ouder, dus het weekend begon hier al op vrijdagavond.

Dit jaar was de blokhut omgetoverd tot een ware spelshow studio. Tijdens het weekend lijkt de spelshow in het honderd te lopen. Presentator Jacky Pot loopt de kantjes ervan af en is telkens te laat, zijn assistent Johny moet alles oplossen. Gelukkig komt alles aan het einde van het weekend goed en kunnen we het grote ShowBiz Batavieren spel met het Rad van Fortuin spelen.