Young Scouts installatieweekend 2017

10, 11 en 12 november hebben de Young Scouts het jaarlijkse installatie weekend gehad.
Het weekend begon vrijdagavond in de blokhut.
Nadat de ouders richting huis zijn gegaan, hebben we de rode diamant in de bossen gezocht.
De bewakers maakten het de mijnwerkers daarbij extra moeilijk door ze af te schijnen met een zaklamp.
Na de film was het voor de meeste kids bedtijd.
Natuurlijk maakte er enkelen het er een sport van zo lang mogelijk wakker te blijven.

Zaterdag zijn we gaan zwemmen en hebben we in de middag een kei gave gps tocht gedaan met mobiele telefoons.
Onderweg kregen de kinderen allemaal vragen die er voor zorgden dat de Young Scouts weer naar een volgend punt konden wandelen.
De tocht werd afgesloten met het zoeken van de schat die gevuld was met echte (chocolade)munten en warme chocomelk.

Daarna was het tijd voor friet en ’s avonds hebben we de grote blokhut quiz en het sluipspel gespeeld.
Ook deze avond werd met een film afgesloten.
Alhoewel deze avond de meesten het einde niet meer hebben gezien.
Zondag was het tijd voor de installatie waar iedereen die welkom was kon zien hoe de Young Scouts een heuse trapeze en evenwichtsbalk trotseerde.
Na het officiële gedeelte was het tijd om naar huis te gaan.
Wij hebben er in ieder geval van genoten!